maanantai 3. kesäkuuta 2013

Juhlat

Perjantaina olimme mieheni kanssa Hyvinkäällä ammattin valmistuvien juhlassa ja oli kyllä hieno juhla ja tunsin ylpeyttä omaa lastani kohtaan, kun hän muiden joukossa käveli hakemaan todistusta.
Juhlan jälkeen alkoi kotona valmistelu launantain juhlia varten. Mieheni laittoi kivan ruokailupaikan autokatokseen ja se olikin ihan hyvä. Ei kylläkään sateen suoja vaan auringon suoja.


Lauantai aamuna aloitimme tyttäreni ja hänen poikakaverin kanssa valmistelemaan ruokija. Pilkoimme salaatteja ja koristelimme kakkuja.


Värkkäilin tällaisia ruusuja tomaatin kuirista.

Tässä ruokapöytä valmiina.

...ja kahvipöytä

Itse juhlittava ottaa kakkua

Tällainen tavallinen kakku tällä kertaa.

Tyttäreni tekemä juustokakku.

Tämä marjakakku oli viljaton ja laktoositon.

Voileipäkakun tekivät tyttäreni ja hänen poikakaverinsa

Perjantai iltana kävimme keräämässä kieloja monta kimppua, niitä oli sitten mukava laittaa kaikille pöydille.




Ruusuja ja kukkia tuli aika paljon.

Kieloja oli myös vessassa, tekemässäni keraamisessa laukussa.


Terassin nurkka.
Ulkona oli todella helle. Tyttäreni kummisetä muisteli, että kaikki tyttömme juhlat ovat olleet helteisessä säässä. Kaste 3.7.94 , konfirmaatio 26.7.09 ja nyt tämä valmistujaisjuhla 1.6.13.
Tänään maanantaina 3.6.13
tuli se päivä, että ensimmäinen lapsista lensi pois kotoa omaan kotiinsa. Huone on nyt tyhjä ja tuntuu, että jotain puuttuu kodista. Olo on haikea, mutta tämäkin kuuluu elämään. Lapset ovat vain lainaa ja hetken lapsia.
Kiitos yhteisistä vuosista rakas tyttöni!
Nyt on edessä uusi vaihe elämässämme.

1 kommentti:

Minna kirjoitti...

Kiitos hyvistä juhlista.